A Note from the Chairman | رسالة من رئيس مجلس الإدارة

October 2017

Dear members of the GEMS community,

As we settle in to the term, I would like to start by thanking each and every one of you for your loyalty to GEMS Education.

Thank you to all the teachers and staff for your hard work in getting the schools ready over the summer and for helping the students settle into their new routines.

Thank you also to the parents for trusting us to partner with you in supporting your children to flourish.

At GEMS Education, our pledge to you is that we will do everything in our ability to support your children to become the best they can be.

Parents have trusted us for over 58 years with the education of their children and this responsibility is reflected through every single decision we make every single day.

That is why we continually re-invest profits back into schools. This summer has been particularly active in this regard – over the summer break we compressed six years’ worth of investment into libraries, sporting facilities, outdoor spaces and many other resources that will make a meaningful difference to our learners.

We understand that for parents, teachers and - above all - for students, education is not just about the destination, it is about the journey.

While academic results are crucial, what truly enables a person to become the best they can be, is to be nurtured in an environment that recognises the unique spark in every individual and allows them to shine.

To help our schools, our teachers and our students to be the best they can be, I invite you to tell me how we can make your experience of GEMS even better.

I am reaching out to invite you to share your personal experiences of GEMS Education directly with me. Please feel free to send me an email on feedback@gemseducation.com.

I am looking forward to hearing from you, so that we can - together - build the best educational experiences for all our students.

Thank you,

Sunny Varkey
Founder & Chairman, GEMS Education

السيدات والسادة الأعزاء أعضاء مجتمع مجموعة "جيمس للتعليم"

في أعقاب بدء العام الدراسي وسير العملية التعليمية والتربوية على الوجه الأمثل، أتوجه لكم جميعاً بجزيل الشكر والتقدير على إخلاصكم وولائكم المتواصل لمجموعة "جيمس للتعليم".

أتقدم بالشكر لجميع المدرسين وفرق العمل لما بذلوه من جهود دؤوبة خلال الموسم الصيفي، لكي تكون مدارس المجموعة على أتم الاستعداد لاستقبال الطلاب مع بدء العام الدراسي ومساعدتهم على التعود مجدداً على إيقاع النظام المدرسي.

كما أود التقدم بجزيل الشكر والعرفان إلى أولياء الأمور على ثقتهم واختيارهم لنا كشريك معتمد في تقديم الدعم لأبنائهم والسير بهم قدماً لتحقيق النجاح والتفوق.

نواصل في مجموعة "جيمس للتعليم" التزامنا ببذل ما بوسعنا من جهود لتوفير كل الدعم لأطفالكم، بما يمكّنهم من تحقيق آمالهم وطموحاتهم من أجل مستقبل أفضل.

لطالما كنا محل ثقة أولياء أمور طلابنا باختيار منظومتنا التعليمية لأكثر من 58 عاماً، وهي ثقة غالية ومسؤولية كبيرة في ذات الوقت تنعكس في كل قرار نتخذه كل يوم بمدارسنا.

ولهذا السبب نواصل إعادة استثمار الأرباح في مدارسنا. وفي هذا الصدد شهد هذا الصيف نشاطاً بشكل خاص، حيث قمنا بتخصيص الأرباح على مدى ست سنوات للاستثمار في المكتبات، والمرافق الرياضية، والمساحات الخارجية، والعديد من المرافق الأخرى التي من شأنها أن تحدث تغييراً ملموساً لجميع طلابنا.

نحن ندرك جيداً أن التعليم بالنسبة للآباء والمعلمين، والأكثر أهمية، بالنسبة للطلاب، لا يقتصر في أهميته على الأهداف المرجوة من العملية التعليمية، وإنما على مدى جودة وتكامل الرحلة التعليمية بالكامل التي تقود في نهاية المطاف إلى تحقيق الغايات المنشودة.

وفيما يشكل حصول الطالب على نتائج دراسية جيدة، أمراً على درجة كبيرة من الأهمية، إلا أن توفر بيئة حاضنة تقدر المواهب الفريدة لكل طالب وتضمن لهم التفوق، هو فعلياً ما يمكّن الطلاب من تحقيق أفضل ما يمكنهم.

ولكي نساعد مدارسنا، ومدرسينا وطلابنا على تحقيق ما يصبون إليه من إنجازات، أدعوكم جميعاً لتزويدنا بملاحظاتكم واقتراحاتكم وآرائكم القيمة لجعل تجربتكم مع مجموعة "جيمس للتعليم" أفضل.

أوجه الدعوة لكم جميعاً لتزويدي مباشرة بتجاربكم الشخصية في مجموعة "جيمس للتعليم". يرجى مراسلتي على البريد الإلكتروني feedback@gemseducation.com

أتطلع لسماع اقتراحاتكم وآرائكم، لكي نستطيع معاً إرساء أفضل تجارب تعليمية يمكن تقديمها لطلابنا الأعزاء.

مع جزيل شكري وتقديري

صني فاركي

مؤسس ورئيس مجلس إدارة مجموعة "جيمس للتعليم"